Tumba lepiej tu ni¿ tam
Zaczynamy
1. Rysujemy du¿y, czarny lub ciemnoszary (w RGBA np. 1a1a1aff) prostok±t, bez obramowañ. Nastêpnie duplikujemy go, a kopiê zmniejszamy jego wysoko¶æ tak, by górne boki prostok±tów przylega³y do siebie. Nastêpnie zmieniamy wype³nienie zmniejszonego prostok±ta na gradient liniowy (Obiekt->Wype³nienie i kontur). Proponujê zrobiæ gradient od pó³przezroczystego, ciemnoniebieskiego koloru (na przyk³ad w RGBA: 1e5f6fff) do przezroczysto¶ci.
2. Za pomoc± narzêdzia "Tworzy i modyfikuje gradienty" obracamy gradient tak, by niebieski by³ na dole, a przezroczysto¶æ na górze.
3. Narzêdziem "Rysuje krzywe Beziera i linie proste" narysujemy liniê, która bêdzie pokrywaæ dolny brzeg zmniejszonego prostok±ta. Rysujemy kilka segmentów z przyci¶niêtym klawiszem Ctrl. Koñczymy tworzenie klawiszem Enter.
4. Zastosuj efekt Fractalize na tej linii. Ustaw odpowiednio du¿± ilo¶æ Subdivisions, na przyk³ad na 5 albo 6.
5. Usuñ kontur i wype³nij powsta³y kszta³t ciemnoniebieskim kolorem - przyk³adowo kolor 006680ff w RGBA.
6. Zaznacz zmniejszony prostok±t i kszta³t (by dodawaæ do zaznaczenia wci¶nij klawisz Shift). Kliknij na przycisk duplikacji, a nastêpnie wybierz opcjê ¦cie¿ka->Czê¶æ wspólna. Powsta³y kszta³t wype³nij szarozielonym (37483e) albo szarobr±zowym kolorem - to bêdzie l±d. Upewnij siê, ¿e l±d znajduje siê nad gradientem, ¿eby go nie pokrywa³.
7. Pora na gwiazdy. Narzêdziem "Tworzy gwiazdy i wielok±ty" rysujemy gwiazdê. Ustawiamy ilo¶æ naro¿ników na 4. Manipulujemy narzêdziem "Pozwala edytowaæ wêz³y i uchwyty steruj±ce ¶cie¿ek",
8. Teraz chmury. Chmurê robimy z elipsy, któr± traktujemy efektem Fractalize. Chmury powinny mieæ ciemny, pó³przezroczysty, szarozielony kolor (na przyk³ad 374845c2 w RGBA). Ka¿da chmura mo¿e mieæ trochê inny odcieñ koloru i inn± warto¶æ alfa.
9. Piorun - rysujemy bia³±, pionow± liniê, mo¿e byæ nachylona pod niewielkim k±tem. Ustawiamy grubo¶æ konturu na 2 piksele. Dajemy Fractalize (jak¿e by inaczej).
10. Duplikujemy piorun, w "Wype³nienie i kontur" ustawiamy blur np. na 6, zmieniamy kolor duplikatu na jasnoniebieski.
11. Pod koniec dodajemy chmury z przodu, przed piorunem.
12. Dodatkowo, mo¿na dodaæ efekt trafienia piorunem tak jak na pierwszym obrazku - tworzy siê go tak samo jak gwiazdy, tyle ¿e b³ysk ma wiêcej ramion. Warto go trochê zmniejszyæ w pionie by uzyskaæ efekt pewnej perspektywy
Koniec
Offline