Tumba lepiej tu ni¿ tam
1. Tworzymy Nowy obraz [Ctrl+N] o po¿±danych wymiarach (u mnie 380x140px).
Wype³niamy Gradientem [L] w poziomie (kolory: bia³y i czarny). Nastêpnie: Kolory -> Jasno¶æ i kontrast z ustawieniami:
- Jasno¶æ: 50
- Kontrast: -20
2. Wklejamy i skalujemy render narzêdziem Skalowanie [Shift+T] (doradzam u¿yæ render o du¿ej dynamice). Najlepiej aby by³ stosunkowo ma³y i nie zakrywa³ po³owy sygnatury - dobrze bêd± siê prezentowaæ postaci od pasa w górê.
3. Duplikujemy kilkana¶cie razy warstwê z renderem i wy³±czamy j± w oknie warstw [Ctrl+L]. U¿ywaj±c narzêdzia Przesuwanie [M] zakrywamy skopiowanymi warstwami niemal ca³kowicie warstwê z gradientem.
£±czymy kopie w jedna warstwê (powinny pozostaæ tylko trzy warstwy).
4. Na warstwie ze skopiowanymi renderami stosujemy: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu" z ustawieniami:
- Rozmycie: Liniowe
- D³ugo¶æ: 40
- K±t: 65
Z k±tem mo¿emy poeksperymentowaæ tak, aby dopasowaæ go do rendera postaci, by ca³o¶æ kompozycji wygl±da³a naturalnie - padaj±cy niemal poziomo deszcz raczej nie jest czêsto spotykany.
5. Na tej samej warstwie: Filtry -> Uwydatnienie -> Wyostrzenie z ustawieniami:
- Ostro¶æ: 60
Powtarzamy operacjê. Ustawiamy tryb warstwy na Mno¿enie (w oknie warstw). Duplikujemy i tryb kopii ustawiamy na Suma.
6. W³±czamy warstwê z renderem i ogl±damy j± (np. narzêdziem Zoom [Z]) z bliska, aby ustaliæ jej ¶wiat³ocieñ. Wracamy do poprzedniego widoku (wystarczy przytrzymaæ [Ctrl] przy klikaniu).
Tworzymy Now± warstwê [Shift+Ctrl+N] i przesuwamy j± pod warstwê z renderem.
Wybieramy narzêdzie Pêdzel [P], pêdzel Circle fuzzy (19), skala: 1,62.
Ma¿emy na nowej warstwie, bia³ym kolorem, w miejscach, w których render jest najja¶niejszy. Czarnym kolorem ma¿emy mazaæ tam, gdzie jest najciemniejszy i w miejscach, które chcemy wycieniowaæ (rogi, tworzenie g³êbi, etc.)
7. Na tej samej warstwie stosujemy: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z ustawieniami:
- Pionowo: 55px
- Poziomo: 55px
Zmniejszamy krycie warstwy do 80%.
8. Tworzymy Nowa warstwê nad warstw± z renderem. Nie zmieniaj±c ustawieñ pêdzla ma¿emy bia³ym kolorem w najja¶niejszych miejscach rendera. Czarnym kolorem mo¿emy poprawiæ cieniowanie rogów sygnatury.
9. Na tej samej warstwie stosujemy: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z ustawieniami:
- Pionowo: 45px
- Poziomo: 45px
Nie zmniejszamy krycia.
10. Tworzymy now± warstwê. Na niej, u¿ywaj±c pêdzli typu splatter (choæby podanych wcze¶niej), robimy ró¿ne kszta³ty przy u¿yciu narzêdzi Pêdzel [P] i Gumka [Shift+E]. Nie przesadzamy z ilo¶ci±.
11. Stosujemy po kolei:
Obraz -> Sp³aszcz obraz;
Filtry -> Uwydatnienie -> Wyostrzenie z ustawieniami:
- Ostro¶æ: 65;
Kolory -> Desaturacja.
12. Zaczynamy koloryzacje: kopiujemy warstwê i stosujemy: Kolory -> Filtry. Zaznaczamy:
- Aktywny zakres: ¦wiat³a
- Wybierz piksele przez: Warto¶æ
- Klikamy Okno: Odcieñ.
Wy¶wietli siê nowe okno. W nim klikamy 3 razy w Czerwony, 2 razy w ¯ó³ty i zamykamy to okno. Nastêpnie zaznaczamy:
- Aktywny zakres: Cienie
- Wybierz piksele przez: Nasycenie
- Klikamy Okno: Odcieñ.
W nowym oknie klikamy 1 niebieski i zamykamy okno. Klikamy OK.
13. Na koloryzowanej warstwie stosujemy: Kolory -> Jasno¶æ i kontrast z ustawieniami:
- Jasno¶æ: -50
- Kontrast: 0
Nastêpnie zmieniamy krycie warstwy na 70%.
14. Dodajemy ramkê i napis wed³ug uznania... i to by chyba by³o na tyle.
Koniec
Offline