Tumba

Tumba lepiej tu niż tam

Ogłoszenie

Witaj na forum zarejestruj się jeśli nie masz konta życzę miłej zabawy Stronę www.tumbo.pun.pl Stworzył Fabian Rajewski

#1 2010-03-22 18:13:44

 mlody

http://tnij.org/gbn6

Zarejestrowany: 2010-03-22
Posty: 10
Punktów :   

Spiderman „in rain” tag

1. Tworzymy Nowy obraz [Ctrl+N] o pożądanych wymiarach (u mnie 380x140px).
Wypełniamy Gradientem  [L] w poziomie (kolory: biały i czarny). Następnie: Kolory -> Jasność i kontrast z ustawieniami:
- Jasność: 50
- Kontrast: -20




2. Wklejamy i skalujemy render narzędziem Skalowanie  [Shift+T] (doradzam użyć render o dużej dynamice). Najlepiej aby był stosunkowo mały i nie zakrywał połowy sygnatury - dobrze będą się prezentować postaci od pasa w górę.




3. Duplikujemy kilkanaście razy warstwę z renderem i wyłączamy ją w oknie warstw [Ctrl+L]. Używając narzędzia Przesuwanie  [M] zakrywamy skopiowanymi warstwami niemal całkowicie warstwę z gradientem.
Łączymy kopie w jedna warstwę (powinny pozostać tylko trzy warstwy).




4. Na warstwie ze skopiowanymi renderami stosujemy: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie "w ruchu" z ustawieniami:
- Rozmycie: Liniowe
- Długość: 40
- Kąt: 65
Z kątem możemy poeksperymentować tak, aby dopasować go do rendera postaci, by całość kompozycji wyglądała naturalnie - padający niemal poziomo deszcz raczej nie jest często spotykany.




5. Na tej samej warstwie: Filtry -> Uwydatnienie -> Wyostrzenie z ustawieniami:
- Ostrość: 60
Powtarzamy operację. Ustawiamy tryb warstwy na Mnożenie (w oknie warstw). Duplikujemy i tryb kopii ustawiamy na Suma.




6. Włączamy warstwę z renderem i oglądamy ją (np. narzędziem Zoom  [Z]) z bliska, aby ustalić jej światłocień. Wracamy do poprzedniego widoku (wystarczy przytrzymać [Ctrl] przy klikaniu).
Tworzymy Nową warstwę [Shift+Ctrl+N] i przesuwamy ją pod warstwę z renderem.
Wybieramy narzędzie Pędzel  [P], pędzel Circle fuzzy (19), skala: 1,62.
Mażemy na nowej warstwie, białym kolorem, w miejscach, w których render jest najjaśniejszy. Czarnym kolorem mażemy mazać tam, gdzie jest najciemniejszy i w miejscach, które chcemy wycieniować (rogi, tworzenie głębi, etc.)




7. Na tej samej warstwie stosujemy: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z ustawieniami:
- Pionowo: 55px
- Poziomo: 55px
Zmniejszamy krycie warstwy do 80%.




8. Tworzymy Nowa warstwę nad warstwą z renderem. Nie zmieniając ustawień pędzla mażemy białym kolorem w najjaśniejszych miejscach rendera. Czarnym kolorem możemy poprawić cieniowanie rogów sygnatury.




9. Na tej samej warstwie stosujemy: Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie Gaussa z ustawieniami:
- Pionowo: 45px
- Poziomo: 45px
Nie zmniejszamy krycia.




10. Tworzymy nową warstwę. Na niej, używając pędzli typu splatter (choćby podanych wcześniej), robimy różne kształty przy użyciu narzędzi Pędzel  [P] i Gumka [Shift+E]. Nie przesadzamy z ilością.




11. Stosujemy po kolei:
Obraz -> Spłaszcz obraz;
Filtry -> Uwydatnienie -> Wyostrzenie z ustawieniami:
- Ostrość: 65;
Kolory -> Desaturacja.




12. Zaczynamy koloryzacje: kopiujemy warstwę i stosujemy: Kolory -> Filtry. Zaznaczamy:
- Aktywny zakres: Światła
- Wybierz piksele przez: Wartość
- Klikamy Okno: Odcień.
Wyświetli się nowe okno. W nim klikamy 3 razy w Czerwony, 2 razy w Żółty i zamykamy to okno. Następnie zaznaczamy:
- Aktywny zakres: Cienie
- Wybierz piksele przez: Nasycenie
- Klikamy Okno: Odcień.
W nowym oknie klikamy 1 niebieski i zamykamy okno. Klikamy OK.




13. Na koloryzowanej warstwie stosujemy: Kolory -> Jasność i kontrast z ustawieniami:
- Jasność: -50
- Kontrast: 0

Następnie zmieniamy krycie warstwy na 70%.




14. Dodajemy ramkę i napis według uznania... i to by chyba było na tyle.




Koniec

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.yurots.pun.pl www.darmowekody.pun.pl www.psieranczo.pun.pl www.klub-bakugan.pun.pl www.arashi-rf.pun.pl