Tumba

Tumba lepiej tu niż tam

Ogłoszenie

Witaj na forum zarejestruj się jeśli nie masz konta życzę miłej zabawy Stronę www.tumbo.pun.pl Stworzył Fabian Rajewski

#1 2010-03-24 20:20:02

 mlody

http://tnij.org/gbn6

Zarejestrowany: 2010-03-22
Posty: 10
Punktów :   

Nocna burza - przekrój

Zaczynamy

1. Rysujemy duży, czarny lub ciemnoszary (w RGBA np. 1a1a1aff) prostokąt, bez obramowań. Następnie duplikujemy go, a kopię zmniejszamy jego wysokość tak, by górne boki prostokątów przylegały do siebie. Następnie zmieniamy wypełnienie zmniejszonego prostokąta na gradient liniowy (Obiekt->Wypełnienie i kontur). Proponuję zrobić gradient od półprzezroczystego, ciemnoniebieskiego koloru (na przykład w RGBA: 1e5f6fff) do przezroczystości.


2. Za pomocą narzędzia "Tworzy i modyfikuje gradienty" obracamy gradient tak, by niebieski był na dole, a przezroczystość na górze.


3. Narzędziem "Rysuje krzywe Beziera i linie proste" narysujemy linię, która będzie pokrywać dolny brzeg zmniejszonego prostokąta. Rysujemy kilka segmentów z przyciśniętym klawiszem Ctrl. Kończymy tworzenie klawiszem Enter.


4. Zastosuj efekt Fractalize na tej linii. Ustaw odpowiednio dużą ilość Subdivisions, na przykład na 5 albo 6.


5. Usuń kontur i wypełnij powstały kształt ciemnoniebieskim kolorem - przykładowo kolor 006680ff w RGBA.


6. Zaznacz zmniejszony prostokąt i kształt (by dodawać do zaznaczenia wciśnij klawisz Shift). Kliknij na przycisk duplikacji, a następnie wybierz opcję Ścieżka->Część wspólna. Powstały kształt wypełnij szarozielonym (37483e) albo szarobrązowym kolorem - to będzie ląd. Upewnij się, że ląd znajduje się nad gradientem, żeby go nie pokrywał.


7. Pora na gwiazdy. Narzędziem "Tworzy gwiazdy i wielokąty" rysujemy gwiazdę. Ustawiamy ilość narożników na 4. Manipulujemy narzędziem "Pozwala edytować węzły i uchwyty sterujące ścieżek",


8. Teraz chmury. Chmurę robimy z elipsy, którą traktujemy efektem Fractalize. Chmury powinny mieć ciemny, półprzezroczysty, szarozielony kolor (na przykład 374845c2 w RGBA). Każda chmura może mieć trochę inny odcień koloru i inną wartość alfa.


9. Piorun - rysujemy białą, pionową linię, może być nachylona pod niewielkim kątem. Ustawiamy grubość konturu na 2 piksele. Dajemy Fractalize (jakże by inaczej).


10. Duplikujemy piorun, w "Wypełnienie i kontur" ustawiamy blur np. na 6, zmieniamy kolor duplikatu na jasnoniebieski.


11. Pod koniec dodajemy chmury z przodu, przed piorunem.


12. Dodatkowo, można dodać efekt trafienia piorunem tak jak na pierwszym obrazku - tworzy się go tak samo jak gwiazdy, tyle że błysk ma więcej ramion. Warto go trochę zmniejszyć w pionie by uzyskać efekt pewnej perspektywy



Koniec

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.k800icentrum.pun.pl www.nogaonline.pun.pl www.xxhogwartxx.pun.pl www.kutnowskagruparajdowa.pun.pl www.nexiamt2.pun.pl