Akcja gry rozpoczyna siê w kilka dni po wydarzeniach, które mia³y miejsce w Cieniu Czarnobyla. Odnalezienie drogi do centrum Zony okaza³o siê wielkim sukcesem Streloka. Tak wielkim, ¿e rz±d postanowi³ uruchomiæ operacjê "Fairway". Akcja wydaje siê byæ dopiêta na ostatni guzik. Pierwsza grupa operacyjna wylatuje kilkoma helikopterami w pobli¿e serca Zony, by stworzyæ szczegó³owe mapy lokacji. Czarnobyl nie jest miejscem, które mo¿na ³atwo zbadaæ. Anomalia skutecznie niweczy plan rz±du, bowiem helikoptery rozbijaj± siê w bli¿ej nieokre¶lonym miejscu. W wyniku zaistnia³ej sytuacji, Ukraiñska Agencja Ochrony z agentem Alexandrem Degtyarevem na czele, wyrusza w obszar Zony, ¿eby wyja¶niæ przyczyny niepowodzenia akcji "Fairway". W Zonie ponownie przyjdzie nam wspó³pracowaæ z ró¿nymi frakcjami, które tam powsta³y. Na ca³e szczê¶cie, nie bêdziemy musieli opowiadaæ siê za jedn± ze stron. Frakcje stan± siê jedynie ¼ród³em zadañ pobocznych, których jak zapewniaj± twórcy, ujrzymy ca³± masê. Dodatkowe questy maj± zostaæ odpowiednio podrasowane i zró¿nicowane. Koniec zatem z misjami, gdzie szukali¶my okre¶lonej liczby artefaktów tudzie¿ zabijali¶my ró¿ne stwory. GSC postanowi³o zaserwowaæ nam rasowe zadania, wzorowane na najlepszych cRPG'ach. Mi³o bêdzie ujrzeæ nowe w±tki poboczne, bo te, które znamy z poprzednich czê¶ci, najzwyczajniej w ¶wiecie siê nudz±.Co ciekawe - po ukoñczeniu main questu, mo¿emy kontynuowaæ zabawê jako wolny strzelec. Bêdzie nam zatem dane dowolnie eksplorowaæ Zonê, a tak¿e wykonywaæ/dokañczaæ zadania dodatkowe, których nie zd±¿yli¶my zaliczyæ wcze¶niej.Jak wiemy, gry z serii S.T.A.L.K.E.R nigdy nie dawa³y nam mo¿liwo¶ci odpoczynku. Czekanie na kolejne zadania czêsto stawa³o siê nu¿±ce. By przyst±piæ do questa, musieli¶my przyj¶æ o okre¶lonej porze. Oczywi¶cie mo¿na by³o i¶æ na spacer, powybijaæ trochê mutantów, ale takie przechadzki nie gwarantowa³y powrotu w jednym kawa³ku. Ka¿dy kto gra³ w poprzednie czê¶ci S.T.A.L.K.E.R.-a, pamiêta stary interfejs. By³ on efektowny, lecz zarazem uci±¿liwy oraz ma³o elastyczny, co sprawia³o, ¿e ciê¿ko by³o siê w nim po³apaæ.Sloty odpowiedzialne za broñ bêd± uniwersalne, a nie jak do tej pory, przypisane do odpowiedniego orê¿a. Sama mapa stanie siê bardziej przejrzysta i czytelna.
Otrzymamy ca³y arsena³ nowego uzbrojenia. Schemat pozyskiwania/naprawiania/niszczenia broni pozostaje bez zmian. Nowo¶ci± bêd± chemiczne dopalacze, które pozwol± m.in. na d³u¿szy sprint, co nie raz uratuje nam skórê. ¯ycie w Zonie wygl±da tak samo, jak wtedy, kiedy po raz pierwszy do niej dotarli¶my - wokó³ masa wszelakich mutantów o ró¿nych atrybutach, wojska i z³odziei. Z nowych mieszkañców warto opisaæ dwóch. Pierwszy z nich to Chimera - szybki skrytobójca, aktywny g³ownie noc±. Burer natomiast to niepozorny stwór z umiejêtno¶ci± telekinezy, która u³atwi mu ciskanie w gracza ró¿nymi przedmiotami. Nowo¶ci± jest Blowout. Anomalia, która powoduje nag³e skoki radiacji do wysokich poziomów. Ogólnie anomalie wystêpuj±ce w grze bêd± strasznie nieprzewidywalne. Pojawi± siê w ró¿nych miejscach, z ró¿n± czêstotliwo¶ci±. Ma to zmusiæ gracza do koncentrowania siê na tym, co aktualnie dzieje siê na mapie. Twórcy chc± unikn±æ tym samym chodzenia po niej "na pamiêæ". Przerobiony system A-Life na pewno pozytywnie wp³ynie na dynamikê rozrywki. I to siê ceni. :)
|